Wisselende contacten
de ontmaskering van de coachingsrelatie Contact? bel: 06 24772669Bestel het boekWisselende contacten,
de ontmaskering van de coachingsrelatie
is een prikkelend en inzichtgevend boek voor iedereen die zich met coaching bezighoudt. Verplichte literatuur op verschillende coachopleidingen.
Eerste druk mei 2008. Vierde druk is in pocketvorm en als e-book verkrijgbaar bij:
managementboek.
ISBN: 9789055945856 Scriptum
Wat speelt er zich af tussen coach en coachee? Hoe kan het dat de coach soms de meest confronterende dingen zegt en de coachee zich toch geliefd voelt? Waarom gaat het soms mis in het contact? Enkele vragen die aan de orde komen in het boek.
De zes coachhoudingen komen tot leven door beschrijvingen, praktijkvoorbeelden en reflectievragen.
Tijdens de Leergang Coachen vanuit zes houdingen kun je het boek echt ervaren. De zelftest voor coaches of voor leiders vertelt je wat je favoriete coachhouding is.
‘Scherpe deskundigheid, praktische voorbeelden, leuke humor en prikkelende gewetensvragen wisselen elkaar in vlot tempo af. Elk hoofdstuk schreeuwt op een beschaafde manier “het is leuk coach te zijn, geniet ervan en zie de oneindige mogelijkheden”, zonder over de top te gaan. Walthuis durft het daarbij aan de lezer inzicht te geven in haar eigen sterkten en zwakten. Wat erin resulteert dat je als lezer zelf een beetje verwordt als Walthuis: lekker flexibel en open minded.’.
Intellectueel Kapitaal.
‘Dit boek is het leukste boek over coaching dat ik heb gelezen. Maar wees gewaarschuwd: het boek is vermakelijk, maar ook bloedserieus. Je ontkomt er niet aan om jezelf heel serieus een spiegel voor te houden. Dat is tegelijkertijd weer zo leuk, dat het af en toe een lachspiegel wordt.Hoe dan ook: een echte aanrader!’
Dick Sneep, coach
‘Dit fraai verzorgde boek is primair bestemd voor coaches, maar ook bruikbaar voor mediators, therapeuten, maatschappelijk werkers en dergelijken. Een zeer betrokken boek dat nuttig is voor iedere coach’
‘Het boek beveel ik eenieder aan die bezig is om anderen datgene te laten doen waarvan ze niet wisten dat ze het konden. Het maakt niet uit wie dat doet, een manager of coach. Dit boek zal je helpen om dit effectiever te doen‘.
Eric van Arendonk, manager
‘Alsof ze naast je op bank zit, zo vertelt Karen met veel warmte over haar vak als coach en onderzoekt ze onze motieven. Geprikkeld, uitgedaagd en met meer bagage ga ik verder. Een aanrader dus.’
Frans van den Akker, consultant
Inhoudsopgave
Voorwoord
- Coaching
deel 1
- Vragenlijst voorkeurshoudingen
- Houdingen
- De onderzoeker
- De praatpaal
- De onderwijzer
- De boeddhist
- De aanvoerder
- De uitdager
- Het spel der houdingen
deel 2
- Cliënt en opdrachtgever
- Afstemming, liefde en empathie
- Overdracht en tegenoverdracht
- Autonomie en verbondenheid
- Fysieke nabijheid
- Macht
- Verantwoordelijkheid
- Humor
- Zelfonthulling
- De coach en zijn ontwikkeling
Tot slot
Verwijzingen en leestips