1 |
Het is belangrijk om met de medewerker de oorzaak van zijn probleem te bestuderen, want dat geeft inzicht in de oplossing ervan. |
|
|
|
2 |
Mijn medewerkers kunnen veel leren van mijn ervaring. |
|
|
|
3 |
Ik weet wat goed is voor mijn medewerkers. |
|
|
|
4 |
Werkelijk luisteren naar je medewerker is de basis voor een goede werkrelatie. |
|
|
|
5 |
Ik ben overtuigd van de positieve werking van duidelijke en open feedback. |
|
|
|
6 |
Door iets paradoxaals te zeggen of te doen, ontstaat beweging. |
|
|
|
7 |
Een gestructureerde inventarisatie van de feiten is noodzakelijk voor het oplossen van een probleem. |
|
|
|
8 |
Een manager dient zijn kennis en inzicht ter beschikking te stellen van zijn medewerkers. |
|
|
|
9 |
Een goede leider stimuleert en motiveert zijn medewerkers. |
|
|
|
10 |
Door een probleem alleen maar hardop te laten vertellen, is het soms al opgelost. |
|
|
|
11 |
Mijn medewerker ontwikkelt zich het best als hij het op zijn eigen manier kan doen. |
|
|
|
12 |
Een inspirerende leider is soms een nar: hij gebruikt humor en tegendraadsheid om mensen aan het denken te zetten. |
|
|
|
13 |
Mensen kunnen veel over zichzelf leren door te reflecteren op gebeurtenissen uit het verleden. |
|
|
|
14 |
Dankzij mijn heldere analyse van de situatie bedenken medewerkers vaak hun eigen oplossingen. |
|
|
|
15 |
Uiteindelijk draait alles om zichtbaar resultaat. |
|
|
|
16 |
Zo oordeelvrij mogelijk luisteren kan voor beide partijen interessante inzichten opleveren. |
|
|
|
17 |
Antwoorden zitten in mensen. |
|
|
|
18 |
Absurde ideen kunnen leiden tot zinvolle oplossingen. |
|
|
|